Pages

Bilangan Pelawat

Sunday 29 January 2012

Kesibukannya dengan tugas-tugas rasmi sebagai Timbalan Menteri dalam kabinet Persekutuan dan Ahli Parlimen tidak sama sekali menghalang beliau menghadiri acara-acara yang melibatkan aktiviti Pergerakan Puteri UMNO Malaysia yang diterajuinya dianjurkan dari semasa ke semasa di seluruh negara.

Orang yang dimaksudkan ialah Y.B. Datuk Rosnah Haji Abdul Rashid Shirlin, Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia merangkap Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia dan Ahli Parlimen P.175 Papar.

Graduan dalam bidang perundangan dari Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Y.B.Datuk Rosnah merupakan seorang pemimpin muda yang konsisten dan cekal dalam perjuangan, sentiasa bersedia menghadapi pelbagai cabaran dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab sama ada dalam kerajaan dan parti UMNO yang didokongnya.

Sehubungan dengan itu, berdasarkan tinjauan penulis di beberapa perkampungan/Daerah Mengundi Parlimen Papar ketika mengikuti beberapa program turun padang Y.B.Datuk Rosnah mendapati sambutan rakyat pelbagai kaum amatlah menggalakkan dan memberangsangkan.Sikap prihatin dan mudah memahami sentuhan nadi rakyat yang diwakilinya, tidak keterlaluan dikatakan bahawa sebilangan besar ahli-ahli UMNO khasnya dan para penyokong parti-parti komponen BN yang lain amnya optimis dan yakin Y.B.Datuk Rosnah akan terus dikekalkan sebagai calon BN bagi penggal kedua di kawasan P.175 Papar dalam PRU13 akan datang.

Mereka turut mendoakan semoga Y.B.Datuk Rosnah akan terus dianugerahi rahmat dan nikmat kesihatan yang berpanjangan dari Allah SWT bagi membolehkannya terus menyumbang khidmat bakti kepada masyarakat, agama dan negara.



Pada Ahad lalu, 29 Januari 2012 bertempat di Grand Borneo telah berlangsung majlis perasmian penutupan Kursus Penyelaras IT Pergerakan Puteri UMNO Negeri Sabah. Y.B.Datuk Rosnah turut hadir dan berucap di majlis tersebut.

Kursus yang bertujuan untuk memantapkan lagi pengetahuan para Ketua/Ahli-Ahli Puteri UMNO Negeri Sabah dalam bidang Teknologi Maklumat (IT) itu telah disempurnakan majlis perasmian penutupannya oleh Y.B.Datuk Seri Panglima Salleh Tun Said Keruak, Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah Merangkap Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Sabah. Turut hadir di majlis tersebut ialah Ybhg Pn.Musliati Moslimin,Ketua Puteri UMNO Negeri Sabah.







No comments:

Post a Comment